tisdag 14 februari 2012

Räv F N på jakt!

I går fick vi oönskat besök av räven. Alltid lika otäckt att veta att han smyger runt och spanar. Hönsen var som vanligt ute på gården och njöt av friheten ute i solskenet. Jag mötte räv F*N på våran grus väg ca 150 meter hemifrån när jag var på väg till affärens. Trollungar mina var båda hemma från skolan och var dunder förkyld fick göra en insats och jaga in en hög motsträviga hönor i hönsgården. Där får de nog vara några dagar innan vi törs släppa dem igen. Den här gången hade vi tur att jag såg räven innan han såg hönsen, så det blev ett lyckligt slut för denna gången i alla fall. I dag har jag en hög missnöjda höna pönor som inte alls vill vara i höns gården. Tupparnas protester hörs lång väg! Ha det så bra och njut av solen!

1 kommentar:

  1. Oj en sån tur att du upptäckte räven! Och små hönorna får stå ut med att vara inne ju, så de är säkra. Ha det fint
    Kram

    SvaraRadera