lördag 4 augusti 2012

Surdeg!

I dag har här bakats.
Har aldrig lyckats med att baka surdegs bröd förut. Det kommer liksom inte igång., vet inte vad jag gjort för fel.
Det kanske blev fel när jag använde suuur deg??? (fniss)
I dag lyckades jag, med hjälp av en FUSK burk med surdegsgrund.

Alla medel är tillåtna i krig och bakning.......

Det blev såå gott.

Nu ska jag prova på "riktigt" igen.
Jag fått ordning på ett par burkar med surdegsgrund, det "puttrar" på bra i burkarna så för en gång skull har jag fått fart på det så hoppet finns att jag lyckas med det. Hoppas hoppas.

Vad har ni alla haft för er i dag?
Jag har unnat mig en riktig slappar dag.
Har bara myst.
Fikat och läst.
Det kändes som en bra idé idag.
Solen sken, och det blåste lagom mycket så myggen höll sig borta.

Åh sen har jag kollat HÄR ! 
På Saturday show off!
Hur kul som helst, massor med underbara bloggar att gotta sig i.

Hoppas ni haft en lika härlig dag!
KRAM !

2 kommentarer:

  1. Surdegsbröd är fantastiskt gott! Min bakande man brukar stå som en nöjd buddha och baka bröd, jag låter bli för jag ser inte ut som en nöjd buddha när degklet och mjölmoln börjar virvla runt mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mysigt. Jag skulle också vilja ha en glad. Buddah i köket!

      Radera