måndag 23 januari 2012

"Kalas" helg

I dag skiner solen med det är lite små kyligt trots allt. Lite snö kom igår (inte så efterlängtat, men vackert!!!) Många måste finns det och jag har ingen lust att ta tag i någon av dem!!!
Sitter hellre här........

Hela helgen har gått i kalasens tecken.
Fredag kalas för vännen som fyllde år!!!
Lördag Kalas för syster yster som fyllde den 18 Januari och för mosters lilla godis groda som blir 2 år på Onsdag!!!! Tänk att han redan är 2år lill prinsen <3

Lördagskvällen var också en höjdare, god mat och dryck mer tårta, trevligt sällskap och massor av frökataloger. Det var årets frö kväll som gick av stapeln. Vi brukar sammköra alla beställningar på olika fröer. På det sättet kan man lyxa till det och beställa från flera olika fröfirmor utan att skämmas!!!!
Ja det är i alla fall planen för den kvällen, men det var mest mycket snack och lite verkstad!!!!! Inte så mycket beställt men många planer blev det i alla fall......

Söndagen blev en riktig slappar dag här hemma. Inte så mycket uträttat. Framåt kvällen blev vi gottis sugna men ingen ville baka. Typiskt.!!!!! Det blev i alla fall sonen och jag som tog tag i etapp ett av bakandet, vi gjorde en morotskaka.söta dottern gick med på att göra frostingen till kakan om hon slapp baka, ok då sa vi. Sonens kommentar var i alla fall lysande när han sa
- Mamma om det här inte blir gott, då tänker jag skylla på syrran!!!!!
-Varför då??? Sa jag
- Jo för då är det hennes fel......för hon bakade inte!!!!
gulligt tycker jag, där är en kille som litar på syrrans förmåga!!!
Ha en trevlig Måndag!!!
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar